גם הפעוט שלכם עוזב רק בבכי? 10 שיטות יצירתיות שיגרמו לילדך לשתף פעולה

You are currently viewing גם הפעוט שלכם עוזב רק בבכי? 10 שיטות יצירתיות שיגרמו לילדך לשתף פעולה

אין הורה שלא מכיר את זה – הולכים בחיוך עם הפעוט לפארק שעשועים, לג'ימבורי, למשפחה או לחברים, נהנים יחד, ואז כשצריך ללכת מתחילה דרמה שגורמת לכם להצטער שיצאתם מהבית. זה בדרך כלל מתחיל בהתנגדות קלה, ממשיך בצעקות ונגמר עם ילד צורח ובוכה רק משום שצריך ללכת. אם הסיטואציה מוכרת לכם, וגם אתם מוצאים את עצמכם מדי פעם מרימים את הפעוט שלכם בכוח ובצרחות לעבר הבית או הרכב, אז הכתבה הזו בשבילכם. הנה 10 שיטות בדוקות לחזור הביתה בחיוך 🙂

הסחת דעת בעזרת חיה אהובה

תגידו בהתלהבות לפעוט שראיתם כלב או חתול (גם אם לא ראיתם) ותאמרו לו שהחיה הלכה בכיוון שאתם רוצים ללכת אליו. עודדו אותו וחפשו יחד איתו וכך תתקדמו בכיוון הרצוי לכם. ברגע שאתם מזהים שהוא מאבד עניין, כי לא מצאתם חיה או דווקא כי מצאתם וזה כבר לא מעניין אותו, מיד התחילו שיחה בנושא אחר: מה הוא רוצה לאכול או לעשות כשתגיעו הביתה וכו'.

פעוט עוזב בבכי - חפשו איתו חתול

דיבור חיובי

דברו עם הילד בצורה חיובית, כלומר השתמשו בשיחה במילים חיוביות כמו "כן", "כיף", "מהנה", "נכון" ועוד והימנעו ממילים שליליות כמו "לא", "לא נכון", "לא יפה" ועוד. כך, התחילו את היציאה כשאתם מסכימים איתו שהיה לכם כיף, תשבחו אותו על התנהגותו הטובה, תשאלו אותו אם הוא רוצה לבוא שוב, ותתנו לו את התחושה שזה הולך לקרות.

שיחה לדוגמה:

אימא מרימה פעוט: איזה כיף היה לנו היום! התנהגת יפה כל כך. כל הכבוד! נהנית?

פעוט: כן. לא רוצה ללכת.

אימא: אני יודעת, היה לנו כיף. אנחנו נחזור שוב. אבא, אנחנו נחזור שוב, טוב?

הכנה נפשית

תודיעו לפעוט מבעוד מועד שאתם מתכננים לעזוב וחזרו על כך כמה פעמים. אם הוא עדיין משחק, תאמרו לו שזו "פעם אחרונה", ואל תחששו לתת לו לעשות עוד כמה סיבובים של "פעם אחרונה". בזמן זה, התכוננו ליציאה ואפילו התחילו ללכת. הרבה פעמים, אם נתתם לו מספיק זמן הכנה, הוא יצטרף אליכם לבד.

הסחת דעת בעזרת פעילות אהובה

אם יש משחק או פעילות שהילד אוהב בבית, זה הזמן להזכיר לו. הלהיבו אותו שזה בדיוק מה שאתם הולכים לעשות. הפגינו התלהבות בעצמכם, הציעו לשחק איתו וזרזו אותו בתירוץ שכדאי למהר, כדי שתספיקו לעשות זאת לפני שייגמר היום.

להסיח את דעתו בחיפוש כוכבים בשמים

בדרך כלל רוצים לצאת הביתה עם השקיעה, לכן אפשר לנצל את צאת הכוכבים לעזרתנו. פעוטות אוהבים כוכבים. הלהיבו אותו לחפש כוכבים בשמים, עשו תחרות מי ימצא כוכב ראשון, ספרו אותם, הסתכלו על הירח ושוחחו על הצורה שלו. את כל זה כמובן עושים בהליכה לעבר הבית או המכונית.

הפתיעו בהפתעה

כדאי לשים בתיק באופן קבוע הפתעות זולות כמו בלון, מפריח בועות סבון, כדור קטן ועוד. הפתעות אלו ועוד רבות אחרות אפשר למצוא בשקל בחנויות כמו מקס סטוק ואחרות. כעת, כל שנותר הוא לשלוף הפתעה מהתיק וליהנות מהמבט המאושר של הפעוט.

הסחת דעת בשיחה עם מישהו אהוב

תנו לו לדבר בפלאפון עם סבתא או עם מישהו אחר שהוא אוהב בזמן שאתם הולכים משם.

עשו עם הפעוט תחרות

יש פעוטות בעלי חוש תחרותי מגיל צעיר. אם אתם מזהים תכונה זו אצל ילדכם, הציעו לו תחרות לכיוון הרכב או הבית (שימו לב שהוא תמיד בטוח במדרכה) ותזכו לפעם נוספת של הנאת ניצחון מצידו.

תספרו עם הפעוט

ספרו איתו צעדים, עצים, מכוניות עד שמגיעים למכונית או לבית. תתפלאו כמה פעוטות אוהבים לספור. זה עובד כמו קסם.

לכו בדרך יצירתית

הציעו ללכת בדילוגים, בקפיצות או בכל דרך יצירתית אחרת. אפשר להציע לקפוץ כמו קנגרו, לדהור כמו סוס, לשים את הרגליים על הנעליים של אימא או אבא, לתפוס אותם בידיים וכך תלכו כשהפעוט עליכם, ועוד ועוד.

טיפ חשוב: לא משנה באיזו הסחת דעת אתם בוחרים, זכרו להתלהב מהמשחק, להשתתף באופן פעיל איפה שאפשר, להתפעל מילדכם ולהחמיא לו והכי חשוב – ליהנות. כך הילד יידבק בשמחה שלכם וילך אתכם בשמחה בדיוק כמו שדמיינתם.

אם ניסיתם הכול וכלום לא עבד, אל תפחדו מהבכי. חשוב לא לצעוק עליו, לא לריב איתו ולא לאיים. תגידו לו בקול נעים שהגיע הזמן ללכת והתחילו ללכת. התעלמו מהבכי שלו והמשיכו ללכת. זה קשה, אבל אם תחזיקו מעמד, ברגע שהוא יבין שאתם באמת הולכים, הוא מיד יצטרף אליכם. חבקו אותו חזק והמשיכו הביתה. הצלחתם!

הערה לסיום: כל הורה מכיר את ילדו ומציב גבולות אחרים בחינוך שלו. למשל, יש הורים שלא יסכימו בשום פנים ואופן לתת פלאפון לפעוט ויש הורים שיתנו לו את הפלאפון בלי הגבלה, רק שיהיה בשקט. אני מאמינה באיזון בכל ההחלטות שלי כהורה. אם אין דרך אחרת וזה ימנע מילדי סבל, אני אתן לו פלאפון ואדאג לקחת אותו מהפעוט בהזדמנות הראשונה שאזהה.

כתיבת תגובה