גלי את הסוד לביטחון עצמי

You are currently viewing גלי את הסוד לביטחון עצמי

הכול בראש.

אם גם את מרגישה חסרת ביטחון בחברת אנשים, בכיתה, עם חברים, במסיבות, בעבודה…

אם גם את הרבה פעמים רוצה לומר משהו, ואז סוגרת את הפה, כי פעימות ליבך הואצו ברגע.

אם גם את מרגישה יפה, מוכשרת וחכמה, ואינך מבינה למה אין לך את הביטחון לעשות כל מה שבא לך.

אם גם את מקנאת בבחורה שמצחיקה את כולם או בבחורה שמתלבשת נועז ומקורי או בבחורה שמתחילה עם גברים או בבחורה שמנסה הכול בלי פחד ובלי לחשוב מה יאמרו עליה.

אם את מרגישה כך, את בחברה טובה. רוב הבנות חשות פחות או יותר כמוך.

חוסר הביטחון שלנו נובע מחינוך לקוי, מסביבה המקטינה בנות ומהורים שלא ידעו הרבה ופשוט חינכו כמו שהחברה הפטריאכלית אמרה להם, בלי לחשוב פעמיים.

תחשבי על כל הפעמים שביטלו אותך כילדה, שלא התייחסו לדעתך, שלא הקשיבו לך. זה גרם לך להפסיק לדבר ופשוט לוותר.

תחשבי על כל הפעמים שאמרו לך שאת לא מספיק טובה, שאת לא יודעת כלום, שלא תצליחי, ועוד. הם חזרו על זה שוב ושוב עד שגם את התחלת להאמין ואחר כך כבר אמרת את זה לעצמך בלי לשים לב!

תחשבי על כל האגדות שגדלנו עליהן וסרטי האנימציה שכל כך אהבנו. ואפילו לא שמנו לב איך הם מחנכים אותנו, הבנות, להקטין את עצמנו ליד בנים, ולהיות פחות חכמות ועצמאיות לידם ויותר תלותיות וחסרות אונים. הרי בלי זה, איך הנסיך המיוחל יבוא להציל אותנו ויתאהב בנו על הדרך? רק היום מתחילים להבין את הנזק ומנסים לתקן בספרים ובסרטים המעצימים נשים.

ובואי לא נשכח את הסביבה שעדיין מסתכלת בעין עקומה וביקורתית באישה קרייריסטית אך רווקה, לעומת עקרת בית נשואה.

כל אילו ועוד כנראה סייעו ותרמו לחוסר הביטחון שאת מרגישה היום, לביישנות שהלכה וגדלה יחד איתך, לוויתור על החלומות שהיו לך כשהיית ילדה…

אם את קוראת כתבה זו, אז את הצעד הראשון כבר עשית. את מודעת לבעיה ומוכנה להשתנות כדי לשפר את איכות חייך. החדשות הטובות הן שאת יכולה לשנות זאת לגמרי בעצמך וממש בקלות!

כמו שהסביבה – המשפחה, המורים בבית הספר וכל השאר – הכניסה לך לראש את המחשבות השליליות האלה כך את יכולה להוציא אותן! באותה הדרך בדיוק. פשוט אמרי לעצמך את ההפך. בהמשך הכתבה תמצאי את ה"מגשימון" שלי לביטחון עצמי. אלה מנטרות שנועדו לגרום לעצמך להאמין בעצמך, לאהוב את עצמך ולקבל את עצמך כמו שאת. לזנוח את המחשבות הישנות שפוגעות בך ולאמץ חשיבה נכונה, חיובית ובונה שתעניק לך אושר והצלחה. כשתרגישי כך, הביטחון העצמי שלך ינסק ותחושי חופש מוחלט לעשות את כל מה שאת אוהבת, איך שאת רוצה ומתי שאת רוצה.

הנה המגשימון לביטחון עצמי:

אני יפה, חכמה ומוכשרת. אני אוהבת את עצמי ומקבלת את עצמי בדיוק כמו שאני. אני מצליחה בכל מה שאני עושה. אני מקבלת את כל מה שאני רוצה. דברים תמיד מסתדרים לטובתי. אני מגשימה את כל חלומותיי ושאיפותיי. אני בטוחה ומוגנת. כולם אוהבים אותי. כולם מעריכים אותי. כולם מכבדים אותי.

רוצה לראות תוצאות במהירות?

  • תקראי את המגשימון כמה שיותר פעמים ביום, ולפחות פעמיים – פעם בבוקר ופעם בערב.
  • תקראי את המגשימון בקול, או לפחות בהנעת שפתיים. כך דעתך לא תוסח למחשבות אחרות בזמן הקריאה.
  • תקראי את המגשימון כשאת מרוכזת, בלי רעש מסביב ובלי הסחות דעת.
  • כדי לוודא שלא תשכחי לקרוא את המגשימון, הצמידי את הקריאה שלו להרגל יומיומי שלך, למשל קראי אותו עם הקפה של הבוקר, לפני או אחרי צחצוח שיניים, בזמן נטילת תרופה קבועה, לפני התנעת הרכב בדרך לעבודה, ועוד.
  • אם אפשר, אמרי את המגשימון מול המראה, כשאת מסתכלת בעצמך. זה יעזור לך להתרכז ולהרגיש את משמעות המילים בגופך.
  • כשאת קוראת את המגשימון, חשבי על משמעות המילים. נסי להרגיש אותן והעלי בזיכרונך חוויות המחזקות את נכונותן בחייך.

זה באמת עובד או בזבוז זמן?

זה עובד! כדאי שתדעי שזה אינו טרנד או "גימיק" חדש, אלא שיטה ידועה וישנה לשינוי תפיסות עולם ואמונות ישנות. ההוכחה הגדולה ביותר בהיסטוריה להצלחה של שיטה זו היא הדת. היום יש מיליארדי מאמינים ברחבי העולם באל אחד. אמונה שבעולם העתיק היו כנראה צוחקים עליה. האמונה הזו הצליחה לחדור לכל כך הרבה לבבות, ואף ממשיכה לפעם בלבבות דור אחר דור עד היום רק משום התפילות. ותפילה היא לא יותר מאשר אסופת מנטרות, שנועדו לגרום לקורא בהן להרגיש ולהחיות את תוכנן. זה עובד למיליארדי אנשים בכל העולם. לכן, את יכולה להיות בטוחה שזה יעבוד גם בשבילך! ראי בכך כתפילה המותאמת אישית לצרכייך ולשיפור איכות חייך. זכרי שבתפילות אנשים מתפללים כל יום, ואפילו כמה פעמים ביום, ובקול (או לפחות בהנעת שפתיים). לא סתם מחנכים אותם להתפלל כך. זה מונע מהקורא לחשוב על דברים אחרים בזמן הקריאה. אמצי הרגלים אלה ותראי תוצאות במהרה.

חשוב ביותר! גם אם את לא מאמינה לעצמך כשאת קוראת את המגשימון, חזרי על כך שוב ושוב עד שתדעי את המגשימון בעל פה, ואז תאמרי אותו בראשך כמה פעמים שרק אפשר. מינימום פעמיים ביום. כמו שחזרה על משפטים שליליים גרמה לך בסוף להאמין בהם, כך חזרה על משפטים חיוביים תגרום לך בסוף לאמץ, להאמין ולחיות אותם ביומיום. כמו שמגיע לך!

הסוד לביטחון עצמי 1

את קוראת את המגשימון שוב ושוב כבר תקופה ולא רואה תוצאות?

כנראה שאת עושה את אחת הטעויות האלה:

את אומרת דבר והיפוכו

ייתכן שאת אומרת במהלך היום מילים או משפטים המבטלים את המגשימון. הרבה פעמים, בלי לשים לב, אנחנו מדברים באופן אוטומטי ואומרים אמונות ישנות שהטמיעו בנו בילדות. דרושה מודעות וסבלנות לנקות את הלשון שלנו מדיבור אוטומטי ולאמץ שפה חדשה. זה לא יקרה ברגע וידרוש ממך נחישות והתמדה, אך זה אפשרי ובר-השגה. אם לשונך מכשילה אותך ומרחיקה ממך את השינוי המיוחל, הנה מה שאת צריכה לעשות:

שלב ראשון, הקשיבי לעצמך כל הזמן ונסי לזהות איפה את מועדת ומתי. למשל, שימי לב אם את אומרת דברים בסגנון "הייתי רוצה, אבל אני לא יכולה", "אני מתביישת", "אין לי אומץ", "אני לא טובה/חכמה/יפה" ועוד.

שלב שני, אחרי כל מעידה שבה אמרת אמונה ישנה שכבר אינה משרתת אותך (כמו המשפטים לעיל), בטלי אותה מיד ואמרי "בטל ומבוטל" ומיד אחר כך הגידי את האמונה החדשה שאת רוצה לאמץ במקום הישנה. למשל, אם מעדת ואמרת "אני לא יכולה", אמרי מיד "בטל ומבוטל! אני כן יכולה". אם אפשר, אפילו שלוש פעמים. זהו השלב הקשה ביותר. אל תתייאשי. סלחי לעצמך כשלא תצליחי. התמידי וההצלחה תבוא.

שלב שלישי, את מזהה שאת עומדת למעוד בלשונך ומתקנת את עצמך לפני המעידה. בשלב זה, טפחי לעצמך על השכם והיי גאה בעצמך. את השלב הקשה כבר עברת 🙂

שלב אחרון, אינך מועדת יותר. הדיבור שלך מכיל רק אמונות חדשות באופן טבעי. כל הכבוד!

את חסרת אמונה

את אומרת את המגשימון, אבל לא מאמינה למילים ולא מרגישה את משמעותן. זה בסדר וזה טבעי. זו בעיה של הרוב, ואסור שהיא תעצור אותך. הנה מה שאת צריכה לעשות:

שלב ראשון, קבעי לעצמך יעדים קטנים שבטוח תצליחי בהם.

שלב שני, כשאת קוראת את המגשימון, הזכירי לעצמך את ההצלחות לעיל וחושי שוב את תחושת הסיפוק וההנאה. אל תזלזלי בהן ואל תקטיני אותן. כל דבר קטן ככל שיהיה החשיבי להצלחה וחשבי עליו כשאת אומרת את המנטרות. דין הצלחה קטנה כדין הצלחה גדולה!

שלב שלישי, את קוראת את המגשימון וכבר יש לך סל הצלחות המחזק את החשיבה שלך. המשיכי כך ובתוך זמן קצר כבר תראי תוצאות.

בהצלחה!

כתיבת תגובה