הילד מסרב לאכול? 5 משחקי אוכל שתמיד עובדים

You are currently viewing הילד מסרב לאכול? 5 משחקי אוכל שתמיד עובדים

כולנו מכירים את זה. אנחנו רוצים שהילדים שלנו יאכלו אוכל בריא, אבל בסוף נכנעים בחוסר אונים מול הסרבנות שלהם ונותנים להם לאכול שטויות רק כדי שלא יהיו רעבים. יש דרך להאכיל אותם גם בריא וגם בחיוך בעזרת משחקי אוכל קלים, ובעיקר מהנים. הנה 5 רעיונות שיעזרו לכם במשימה:

משחק הניחושים 1

כל אחד בתורו עוצם עיניים, זה שלידו מכניס לו מזון לפה והוא צריך לנחש בעזרת חוש הטעם מה הוא אוכל. הרבה פעמים אנחנו מאכילים את הילד בנפרד ולא בארוחה משפחתית. במקרה כזה, בחרו עם הילד 2-3 מזונות והלהיבו אותו שינסה לנחש מה הוא אוכל כשאתם מפתיעים אותו בעיניים עצומות. אני הצלחתי להאכיל כך את הילדה הסרבנית שלי בננה ומלפפון שלמים כשהיא לא אוהבת בננות, ובקושי אוכלת מלפפונים.

משחק הניחושים 2

שימו קערה של פירות וירקות על השולחן. כל אחד בתורו אומר במנגינה: אני רוצה לאכול משהו שמתחיל ב-(תאמרו הברה ראשונה של פרי או ירק בקערה). והילד או הילדים צריכים לנחש באיזה פרי או ירק מדובר. לדוגמה, "אני רוצה לאכול משהו שמתחיל ב-בה" והילדים צריכים לנחש בננה. אחרי שהם מצליחים וכולם צוחקים, אתם אוכלים ביס. בתור הבא, הם יעשו את זה ויאכלו ביס. היתרון של משחק זה הוא שהם בוחרים בעצמם מה לאכול. המשחק הוא הסחת דעת מצוינת הגורמת להם לאכול פירות וירקות בריאים גם אם הם לא ממש אוהבים לאכול אותם.

משחק קלפים

גוזרים דפים בגודל של קלפים. על הקלפים שגזרנו מציירים עם הילד מאכלים או מזונות שאוכלים בבית. על חלק מהקלפים צבעו עם הילד צבע מסוים בכל קלף. בעת המשחק, הופכים את כל הקלפים על השולחן או בערימה. בכל תור מרימים קלף ואוכלים ביס ממה שמצויר על הקלף. אם יצא צבע, אז צריך לבחור מאכל בצבע הזה.

זכרו לפני כל ארוחה לבחור את הקלפים הרלוונטים למבחר המזונות של הארוחה מבחינת מאכלים וצבעים. אפשר הוסיף קלף ג'וקר שבו אפשר לבחור מה לאכול מכל המבחר שיש. אפשר להחזיר את הקלף לתחתית הערימה אחרי השימוש ואז הערימה אף פעם לא תיגמר. כמו כן, אפשר להכין יותר קלפים מסוג מזון מסוים, ואז הוא יצא יותר פעמים במשחק.

משחק הקובייה

ציירו עם הילד 6 פירות וירקות או 6 מזונות כלשהם שאתם רוצים שיאכל. הכניסו אותם לקובייה עם תאים שקופים והתחילו לשחק. בכל פעם הילד זורק את הקובייה ואוכל ביס ממה שיוצא. אני קניתי מארז של 4 קוביות כאן: https://www.amazon.com/Toys-Photo-Pocket-Stacking-Blocks/dp/B002S3RW62/

משחק הצבעים

משחקי אוכל - פירות בצבעים

שימו אוכל בצבעים שונים בשולחן ותאכלו לפי הצבעים. הדרך הקלה והפשוטה להגיע להרבה צבעים היא לשים בשולחן מבחר של פירות וירקות. הנה כמה אפשרויות:

  • כל אחד בוחר צבע, וכולם צריכים לאכול ביס מאוכל בצבע הזה.
  • כל אחד זורק קובייה בעלת פאות בצבעים שונים ואוכל ביס ממאכל בצבע שיצא בקובייה. אפשר להכין קובייה כזו, אפשר להדביק מדבקות בצבעים שונים על קובייה רגילה ואפשר לצבוע דפים בצבעים שונים ולהכניס לקובייה מהמשחק הקודם.
  • מכינים לוח משחק עגול הצבוע בצבעים שונים עם ספינר במרכזו. כל אחד בתורו מסובב את הספינר ואוכל ביס מאוכל בצבע שיצא.

דוגמה לארוחת ביניים בריאה של פירות:

אדום – תפוח, תות

צהוב – בננה, תפוח

כתום – תפוז, קלמנטינה, מנגו בקיץ

סגול – צימוקים, ענבים בקיץ

ירוק – אגס, קיווי בקיץ

לבן – שבבי קוקוס

דוגמה לארוחת ערב בריאה:

לבן – לחם, אורז, חלבון ביצה קשה, גבינה לבנה, שמנת, תפו"א

צהוב – חלמון ביצה קשה, חביתה או מקושקשת, גבינה צהובה

ירוק – מלפפון, זיתים ירוקים, ברוקולי ועלים לנועזים

אדום – עגבניה, גמבה

כתום – פלפל כתום, גזר, בטטה

חום – שוקו

איך להבטיח הצלחה כל פעם מחדש?

  • נסו כל ערב לשחק משחק אחר או לנסות משהו חדש. היו יצירתיים והמציאו דברים נוספים. כך ילדכם יופתע ומרוב התלהבות ישתף פעולה.
  • אם יש אחים גדולים בבית, אפשר לרתום אותם לעניין. ההתלהבות שלהם תדביק גם את הילד הסרבן.
  • התלהבו בעצמכם. ככל שתתלהבו יותר, יש סיכוי גדול יותר שילדכם יידבק בהתלהבות שלכם וישתף פעולה.
  • בחרו מאכלים שיש סיכוי שהוא יאכל כמו מאכלים או מזונות שהוא אכל בעבר או טעם מתישהו ואהב. אתם יכולים לנסות להוסיף מזון אחד שאתם יודעים שהוא אינו אוהב, אבל במקרה כזה החשיבו טעימה אחת ממנו כהצלחה.
  • החמיאו לילד ושבחו אותו בזמן המשחק גם על האכילה וגם על המשחק.
  • תהנו. ילדים מזהים זיופים. זהו זמן איכות מעולה עם ילדכם, אז תהנו מכל רגע. זכרו: כמו שאתם זורמים יותר כשאתם מאושרים, כך גם ילדכם.
  • אל תתחילו לדבר על אוכל לפני שהילד רגוע. גם אם הוא בוכה מרוב רעב, הרגיעו אותו קודם בחיבוקים ובמילים חמות. רק אחרי שהוא נרגע, נסו שיטה יצירתית לארוחה בריאה.
  • אל תילחמו. אם הילד לא זורם אתכם, אל תתפתו לעבור לכעס ולאיומים. הניחו לו לדקה, ואז נסו בהתלהבות משהו אחר.

כתיבת תגובה